اتاقک

ساخت وبلاگ

ازنا یکی از شهرهای استان لرستان است که شهرتش را از تونل برفی خود دارد. این شهرستان زیبا و دیدنی در دشت جاپلق قرار گرفته به طوری که از شرق به امامزاده قاسم، از شمال به مؤمن‌آباد، از جنوب به اشترانکوه و از غرب به دربند منتهی می شود. ازنا نام خود را از زبان گرجی دارد و درواقع ریشه ای گرجستانی  دارد. ازنا به معنی به معنی اشراف‌زاده است. از آنجایی که در دوران صفوی گروهی از بزرگان گرجستانی ها به این منطقه کوچ کرده بودند، نامش را ازنا گذاشتند. این شهرستان طبیعتی دیدنی دارد و بناهای تاریخی که برای علاقه مندان به معماری می تواند جذاب باشد. در ادامه از جاهای دیدنی ازنا برایتان بیشتر می گوییم.

با تونل برفی ازنا یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری شروع می کنیم. این تونل برفی در اشترانکوه که یکی از بلندترین قله‌های رشته‌کوه زاگرس است قرار گرفته. تونل برفی ازنا در منطقه کمندان قرار گرفته و بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آن است. از میان تونل ازنا رودخانه ای جاری است که حیات خود را از آب شدن برف ها دارد. طول این تونل ۸۰۰ متر و ارتفاع آن 3 متر است. به خاطر داشته باشید که برای بازدید از این منطقه حتما به راهنما نیاز دارید.

چشمه قُلقُل که نام آن را حتما شنیده اید در روستایی به نام دربند قرار دارد و یکی از آثار طبیعی شهرستان ازنا است. اگر در تابستان راهی ازنا می شوید، فرصت آب تنی در چشمه را از دست ندهید.

اگر به دنبال چند روزی استراحت در ازنا باشید نیز، روستای کمندان پیشنهادمان است. روستایی با رودخانه و چشمه های جوشانی که از اشترانکوه سرچشمه می گیرند. روستای کمندان با طبیعت سرسبز خود از درختان و پوشش های گیاهی شامل درختان بید کهنسالی که ارزش بالایی دارند آرامشی به رنگ سبز را برایتان کنار گذاشته است. بازدید و عکاسی یک‌روزه از این روستا نیز اگر زمان زیادی نداشته باشید می تواند خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری ازنا می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو انلاین ویلا.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : ازنا, نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 279 تاريخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 15:38

الیگودرز یکی از شهرهای دیدنی استان لرستان در دامنه رشته‌کوه زاگرس است که قدمت بناهای تاریخی آن به ۷۰۰ سال می رسد. الیگودرز طبیعتی زیبا و سرسبز دارد و تاریخی شنیدنی، بناهایی که بازدیدش برای علاقه مندان به تاریخ و معماری می تواند جذاب باشد. الیگودرز نام خود را از دو واژه آل و گودرز گرفته است، آل به معنای خاندان و گودرز به نشانه از پهلوان شاهنامه. بهترین زمان برای بازدید از الیگودرز، بهار و تابستان است و سوغات این شهر، عسل، سیب، گلابی و گردو. آش ترخینه نیز یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی این استان است.

یکی از بناهای تاریخی شهرستان الیگودرز شیرهای سنگی است که در گورستان‌های قدیمی شهر الیگودرز قرار دارند. این شیرها که بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارند را می توان نماد ایل بختیاری دانست. در فرهنگ بختیاری شیر نماد شجاعت است و در قالی‌ها و جاجیم‌هایشان نیز دیده می‌شود.

به آبشار آب سفید که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است، عروس آبشارهای ایران گفته می شود. از آنجایی که آب آبشار دارای حباب های سفید رنگ است از دور به رنگ سفید دیده می شود و به همین خاطر به آن آب سفید می گویند. آبشار آب سفید با 70 متر ارتفاع، منظره ای باشکوه را بوجود آورده که در ذهن هر بیننده ای همیشگی می شود.

اگر علاقه مند به طبیعت باشید، تماشای دشتی پر از لاله های واژگون سرخ رنگ می تواند تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. بنابراین اینبار که به الیگودرز آمدید راهی دشت دالانی، که در دامنه کوه زاگرس و ۳۵ کیلومتری شهر قرار دارد شوید تا با منظره ای زیبا از گل های رنگارنگ روبرو شوید، سرزمینی رویایی در دل کوهستان های استان لرستان. بسیاری از مسافران هرساله برای دیدن گونه های گیاهی کمیاب مانند لاله‌ واژگون، سوسن چلچراغ و اشک مریم راهی این منطقه می شوند.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری الیگودرز به ادامه مطلب مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه نیز به سایت رزرو آنلاین ویلا.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 270 تاريخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 15:27

کوهدشت یکی از زیباترین شهرهای استان لرستان است که آب‌و‌هوای کوهستانی و معتدل دارد. البته با توجه به اینکه تابستان های منطقه بی نهایت گرم است، بهار می تواند بهترین زمان برای بازدید از کوهدشت باشد. فرهنگ اصیل مردم این منطقه هرساله افراد زیادی را به کوهدشت می کشاند. هرچند که زندگی شهری در این شهرستان پیشینه تاریخی بسیاری ندارد و تا قبل از سال ۱۳۱۲ هجری‌ شمسی زندگی در این منطقه به‌صورت عشایری بود اما قدمت زندگی در این منطقه به دوازده‌هزار سال قبل برمی گردد. اهالی کوهدشت به زبان لری و لکی صحبت می‌کنند و گشت و گذار در شهر و طبیعت منطقه باعث می شود تا با فرهنگی جدید و اصیل آشنا شوید.

تنگه شیرز یکی از زیباترین تنگه های ایران است که بین استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام قرار دارد. این روزها طبیعتگردان زیادی برای بازدید از این تنگه به کوهدشت می آیند. این تنگه با  داشتن رودخانه سیمره که از میانش می گذرد، چشمه و درختان جنگلی گویی بهشتی پنهان شده در دل کوهستان است. این تنگه ۵ کیلومتر طول دارد و دیوارهای صخره‌ای با ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر که منظره ای بی نظیر را به‌وجود آورده است. دیواره های تنگه شیرز بر اساس فرسایش اشکال خاصی پیدا کرده که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

قلعه کوهزاد در شهر کوهدشت و در بخش رومشگان قرار دارد. قلعه ای از جنس سنگ و ملات که متعلق به دوران اشکانی است. هرچند این روزها بیشتر قسمت‌های قلعه، به غیر از قسمت شمالی، بر اثر فرسایش تخریب شده است اما هنوز هم بازدید از این بنا برای علاقه مندان به تاریخ و معماری جذاب است. پل سی پله نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بخش طرهان، از توابع کوهدشت است. این پل که متعلق به دوران ساسانیان است بر روی تنگ‌ترین قسمت رودخانه سیمره ساخته شده.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه ها گردشگری کوهدشت می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین ویلا.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : کوهدشت, نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 280 تاريخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 15:03